נתניהו וחולדאי מתכתשים • האם יפונה בית ספר לטובת מסתננים?

ראש עיריית ת"א חולדאי: "נתניהו כאחרון הטוקבקיסטים"
איתי גדסי 1 Comment on נתניהו וחולדאי מתכתשים • האם יפונה בית ספר לטובת מסתננים?

לאחר שנתניהו התבטא נגד סגירת בי"ס שבח מופת והפיכתו למוסד לילדי מסתננים, תקף חולדאי את נתניהו: למרבה הצער, בוחר ראש הממשלה להוציא הודעות כאחרון הטוקבקיסטים ● לשכת רה"מ: "ראש העיר ועיריית תל-אביב צריכים להתבייש"

ראש עיריית ת"א חולדאי: "נתניהו כאחרון הטוקבקיסטים"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עיריית תל אביב והעומד בראשה רון חולדאי הגיבו אמש בחריפות להודעת ראש הממשלה נתניהו כי הוא תומך בהמשך פעילותו של בי"ס "שבח מופת" בתל אביב ולמנוע את הפיכתו למוסד לילדי מסתננים.

בהודעת עיריית תל אביב נכתב כי "למרבה הצער, על אף פניותיה של עיריית תל אביב-יפו לראש הממשלה, בוחר ראש הממשלה להוציא הודעות כאחרון הטוקבקיסטים, במקום לטפל בבעיית הזרים שהוא עצמו היה שותף ליצירתה. על אף כל ההודעות לעיתונות והפוסטים שהוציא, לא ראינו כי הביא להחזרת הזרים לארצות מוצאם כפי שהבטיח. כפי שנכתב במכתב ששלח ראש העירייה לשרי הממשלה ולראש הממשלה בחודש יולי, צופה העירייה גידול של פי שלושה במספר ילדי הזרים בתל אביב-יפו. לכן, נאלצת העירייה לפתוח במהלך השנים הקרובות בין ארבעה לשמונה בתי ספר יסודיים ובין שלושה לארבעה בתי ספר על יסודיים כדי לספק כיתת לימוד לילדים אלה".

בעירייה הוסיפו ואמרו כי "לצערנו, הממשלה והעומד בראשה מסתפקים בהודעות לעיתונות ובפוסטים במקום לטפל בבעיה לעומקה ויוצרים אשליה אצל תושבי דרום תל אביב כאילו הממשלה דואגת להם. בית הספר הוא המבנה הקיים היחיד שבסביבתו מרוכזים רוב ילדי העובדים הזרים.

יש לציין כי חולדאי הוא זה שטיפח את שבח מופת, ששמונים אחוז מתלמידיו אינם תל אביביים כבר קרוב לעשרים שנה כעזרה לאוכלוסיית העולים וכל זאת ללא עזרת הממשלה. עיריית תל אביב-יפו מבינה את חששם של ההורים. ממילא בית הספר שבח מופת אינו עומד להיסגר בשנים הקרובות ויאפשר את סיום לימודיהם של כל התלמידים הלומדים בו כיום. אין מניעה שבית הספר ימשיך לפעול גם במיקום אחר.

"נשמח אם ראש הממשלה יתגייס לעזרת שר החינוך למצוא את המימון והפתרון להפעלתו של שבח מופת במקום אחר במסגרת רשת עמל. שוב סיבוב פוליטי ופופוליסטי על גבם של תושבי דרום תל אביב ועולי מדינות חבר העמים במקום לטפל בצורה עניינית בבעיה שכולה בעת הזאת בית ספר אחד", אמרו בעירייה.

נציין כי דברי עיריית תל אביב מגיעים לאחר שראש הממשלה נתניהו הביע את דעתו נגד סגירת בית הספר "שבח מופת" בתל אביב ותמך בהמשך פעילותו של בית-הספר "שבח מופת" במתכונתו הנוכחית והתנגד בתוקף לסגירתו והפיכתו למוסד לימוד עבור ילדי מסתננים. ואף ציין כי הוא מצפה מכלל הגורמים – החינוכיים, הממשלתיים והעירוניים – לתמוך בהשארתו במתכונתו הנוכחית – לטובת מערכת החינוך ואזרחי ישראל.

מלשכת ראה"מ נמסר בתגובה לדברי עיריית תל אביב כי "בית-הספר "שבח מופת" הוא אבן דרך של מצוינות וערכים, הישג נפלא של העלייה המבורכת מברה"מ. ראש העיר ועיריית תל-אביב צריכים להתבייש על סגירתו של מוסד חינוכי מעולה שכזה, כמו גם על הסגנון הלא-ראוי של תגובתם.

עוד בתגובת ראה"מ: "בעקבות מדיניות רה"מ נתניהו יצאו מישראל בהסכמה מעל ל-20,000 מסתננים בעשר השנים האחרונות. רה"מ ימשיך במדיניות זו".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    ברור שזה אשמת שתיהם אף אחד מהם באמת לא רוצה לעזור לנו רק לעצמו